Jadłospis w naszym przedszkolu będzie układany przez Panią Dietetyk, tak by zapewnić naszym najmłodszym smakoszom potrzebne wartości odżywcze do prawidłowego rozwoju. Prawidłowe żywienie w początkowym okresie życia dziecka ma decydujący wpływ na zdrowie i jego rozwój. Wymaga ono szczególnego podejścia i współpracy wszystkich osób, mających realny wpływ na jego finalny kształt, tak ekspertów opracowujących zasady żywienia, jak i personelu realizującego je w placówkach opiekuńczo-edukacyjnych oraz rodziców i opiekunów. Realizacja jadłospisów zgodnie z normami żywienia i zaleceniami ekspertów kształtuje prawidłowe nawyki i preferencje smakowe, edukuje i rozwija umiejętności poznawcze dziecka. Nieodzownym elementem w trosce o zdrowie najmłodszych jest zapewnienie żywienia zgodnego z potrzebami rozwijającego się organizmu, wyrażonymi w postaci norm i zasad żywienia.
Czas na powietrzu będziemy spędzać w specjalnie dla nas zabezpieczonym i zaaranżowanym ogrodzie na dachu oraz na osiedlowych placach zabaw.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu
1. W godzinach 6:30-8:30: Do godziny 8.00 dwie grupy zbiorcze: – schodzenie się dzieci, – zabawy w kącikach zainteresowań,
– zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat z małym zespołem bądź indywidualnie;
8:00-8.15/8:30: Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem;
8:30-9:00: Przygotowanie do śniadania, śniadanie;
2. W godzinach 9:00-9:15/9.30: Zajęcia programowe o charakterze wprowadzającym i poszerzającym treści programowe; (dzieci 3,4 –letnie ok.15 minut zajęć, dzieci 5,6 –letnie ok. 30 minut zajęć) – zabawy ruchowe, rozwijanie motoryki małej i dużej;
10:00-11:00: Spacery w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym/ zabawy w ogrodzie przedszkolnym/ placu zabaw;
11:00-11:30: Przygotowanie do zupy, zabiegi higieniczne, zupa; – odpoczynek dla dzieci najmłodszych
– dzieci starsze: pobyt na świeżym powietrzu lub w sali, zajęcia twórcze, praca zespołowa i indywidualna, realizacja programów własnych nauczycieli, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci;
3. W godzinach 13:00-15.00: 13.00: Przygotowanie do obiadu; obiad- II danie;
– zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej;
– opowiadanie lub czytanie bajek, zabawa w teatr, zabawy uspokajające i relaksujące;
– zajęcia własne w kąciku plastycznym;
14:00-15:00: Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek;
W godzinach 15:00-17:00 grupy zbiorcze (zajęcia dodatkowe): – wyjście na podwórko przedszkolne, zabawy ruchowe ze śpiewem;
– gry planszowe z małym zespołem dzieci, gry i zabawy dydaktyczne; praca indywidualna;
– zabawy w kącikach zainteresowań według wyboru dzieci.
Logopeda
Jadłospis i przykładowe menu
Jadłospis w naszym przedszkolu będzie układany przez Panią Dietetyk, tak by zapewnić naszym najmłodszym smakoszom potrzebne wartości odżywcze do prawidłowego rozwoju. Prawidłowe żywienie w początkowym okresie życia dziecka ma decydujący wpływ na zdrowie i jego rozwój. Wymaga ono szczególnego podejścia i współpracy wszystkich osób, mających realny wpływ na jego finalny kształt, tak ekspertów opracowujących zasady żywienia, jak i personelu realizującego je w placówkach opiekuńczo-edukacyjnych oraz rodziców i opiekunów. Realizacja jadłospisów zgodnie z normami żywienia i zaleceniami ekspertów kształtuje prawidłowe nawyki i preferencje smakowe, edukuje i rozwija umiejętności poznawcze dziecka. Nieodzownym elementem w trosce o zdrowie najmłodszych jest zapewnienie żywienia zgodnego z potrzebami rozwijającego się organizmu, wyrażonymi w postaci norm i zasad żywienia.
Zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej i ze specjalistami.
Czas na powietrzu
Czas na powietrzu będziemy spędzać w specjalnie dla nas zabezpieczonym i zaaranżowanym ogrodzie na dachu oraz na osiedlowych placach zabaw.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu
Do godziny 8.00 dwie grupy zbiorcze:
– schodzenie się dzieci,
– zabawy w kącikach zainteresowań,
– zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat z małym zespołem bądź indywidualnie;
Zajęcia programowe o charakterze wprowadzającym i poszerzającym treści programowe;
(dzieci 3,4 –letnie ok.15 minut zajęć, dzieci 5,6 –letnie ok. 30 minut zajęć)
– zabawy ruchowe, rozwijanie motoryki małej i dużej;
– odpoczynek dla dzieci najmłodszych
– dzieci starsze: pobyt na świeżym powietrzu lub w sali, zajęcia twórcze, praca zespołowa i indywidualna, realizacja programów własnych nauczycieli, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci;
13.00: Przygotowanie do obiadu; obiad- II danie;
– zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej;
– opowiadanie lub czytanie bajek, zabawa w teatr, zabawy uspokajające i relaksujące;
– zajęcia własne w kąciku plastycznym;
– wyjście na podwórko przedszkolne, zabawy ruchowe ze śpiewem;
– gry planszowe z małym zespołem dzieci, gry i zabawy dydaktyczne; praca indywidualna;
– zabawy w kącikach zainteresowań według wyboru dzieci.