Jadłospis w naszym przedszkolu będzie układany przez Panią Dietetyk, tak by zapewnić naszym najmłodszym smakoszom potrzebne wartości odżywcze do prawidłowego rozwoju. Prawidłowe żywienie w początkowym okresie życia dziecka ma decydujący wpływ na zdrowie i jego rozwój. Wymaga ono szczególnego podejścia i współpracy wszystkich osób, mających realny wpływ na jego finalny kształt, tak ekspertów opracowujących zasady żywienia, jak i personelu realizującego je w placówkach opiekuńczo-edukacyjnych oraz rodziców i opiekunów. Realizacja jadłospisów zgodnie z normami żywienia i zaleceniami ekspertów kształtuje prawidłowe nawyki i preferencje smakowe, edukuje i rozwija umiejętności poznawcze dziecka. Nieodzownym elementem w trosce o zdrowie najmłodszych jest zapewnienie żywienia zgodnego z potrzebami rozwijającego się organizmu, wyrażonymi w postaci norm i zasad żywienia.
Czas na powietrzu będziemy spędzać w specjalnie dla nas zabezpieczonym i zaaranżowanym ogrodzie na dachu oraz na osiedlowych placach zabaw.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu
6:30-8:00: – schodzenie się dzieci do przedszkola, – zabawy według pomysłów i zainteresowań dzieci, – gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, – rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. – słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe;
8:00-9:00: – praca indywidualna z dziećmi ze SPE (dzieci uzdolnione oraz dzieci napotykające trudności), – prace porządkowe, – ćwiczenia poranne, – przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne (mycie rąk), – śniadanie – doskonalenie sprawności estetycznego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania przy stole;
9:00-9:30: (3,4 latki): – zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu wychowania przedszkolnego; (5,6 latki): pierwszy blok zajęć;
9:30-10:50: – zabawy i zajęcia dodatkowe: np. ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem, – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, – zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu;
10:50-11.20: – czynności higieniczne i samoobsługowe – utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, – przygotowanie do zupy – czynności higieniczne (mycie rąk), – zupa;
11:20-12:20: (3,4 latki): – relaksacja, odpoczynek przy muzyce lub bajkach, leżakowanie, – praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna; (5,6 latki) drugi blok zajęć: – zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu wychowania przedszkolnego, – zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności i uzdolnienia plastyczne, muzyczne, ruchowe, językowe dzieci, – praca indywidualna, – zabawy dydaktyczne poszerzając temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, – prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, – zajęcia dodatkowe, – zabawy ruchowe;
12:20-12.50: – czynności higieniczne i samoobsługowe – utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, – przygotowanie do II dania– czynności higieniczne (mycie rąk), – II danie;
12:50-13.50: – zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach w małych zespołach, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, – ćwiczenia indywidualne;
13:50-14.15: – czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku (mycie rąk), – podwieczorek;
14:15-14.45: – prace porządkowe w sali i na półkach indywidualnych, – zabawy wyciszające grupę, – przygotowanie dzieci do grup zbiorczych;
14:45-15.15: – grupy zbiorcze- plan według rozpiski Grup Zbiorczych;
15:15-17.00: – zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach w małych zespołach, – rozchodzenie się dzieci;
Logopeda
Jadłospis i przykładowe menu
Jadłospis w naszym przedszkolu będzie układany przez Panią Dietetyk, tak by zapewnić naszym najmłodszym smakoszom potrzebne wartości odżywcze do prawidłowego rozwoju. Prawidłowe żywienie w początkowym okresie życia dziecka ma decydujący wpływ na zdrowie i jego rozwój. Wymaga ono szczególnego podejścia i współpracy wszystkich osób, mających realny wpływ na jego finalny kształt, tak ekspertów opracowujących zasady żywienia, jak i personelu realizującego je w placówkach opiekuńczo-edukacyjnych oraz rodziców i opiekunów. Realizacja jadłospisów zgodnie z normami żywienia i zaleceniami ekspertów kształtuje prawidłowe nawyki i preferencje smakowe, edukuje i rozwija umiejętności poznawcze dziecka. Nieodzownym elementem w trosce o zdrowie najmłodszych jest zapewnienie żywienia zgodnego z potrzebami rozwijającego się organizmu, wyrażonymi w postaci norm i zasad żywienia.
Zajęcia realizowane w ramach podstawy programowej i ze specjalistami.
Czas na powietrzu
Czas na powietrzu będziemy spędzać w specjalnie dla nas zabezpieczonym i zaaranżowanym ogrodzie na dachu oraz na osiedlowych placach zabaw.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu
– schodzenie się dzieci do przedszkola,
– zabawy według pomysłów i zainteresowań dzieci,
– gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze,
– rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
– słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe;
– praca indywidualna z dziećmi ze SPE (dzieci uzdolnione oraz dzieci napotykające trudności),
– prace porządkowe,
– ćwiczenia poranne,
– przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne (mycie rąk),
– śniadanie – doskonalenie sprawności estetycznego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania przy stole;
(3,4 latki):
– zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu wychowania przedszkolnego;
(5,6 latki): pierwszy blok zajęć;
– zabawy i zajęcia dodatkowe: np. ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem,
– spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze,
– zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu;
– czynności higieniczne i samoobsługowe – utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
– przygotowanie do zupy – czynności higieniczne (mycie rąk),
– zupa;
(3,4 latki):
– relaksacja, odpoczynek przy muzyce lub bajkach, leżakowanie,
– praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna;
(5,6 latki) drugi blok zajęć:
– zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu wychowania przedszkolnego,
– zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności i uzdolnienia plastyczne, muzyczne, ruchowe, językowe dzieci,
– praca indywidualna,
– zabawy dydaktyczne poszerzając temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań,
– prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym,
– zajęcia dodatkowe,
– zabawy ruchowe;
– czynności higieniczne i samoobsługowe – utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
– przygotowanie do II dania– czynności higieniczne (mycie rąk),
– II danie;
– zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach w małych zespołach, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne,
– ćwiczenia indywidualne;
– czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku (mycie rąk),
– podwieczorek;
– prace porządkowe w sali i na półkach indywidualnych,
– zabawy wyciszające grupę,
– przygotowanie dzieci do grup zbiorczych;
– grupy zbiorcze- plan według rozpiski Grup Zbiorczych;
– zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach w małych zespołach,
– rozchodzenie się dzieci;